Formula Future Kebanggaan Negara ~ asampedasikanpari

nuffnang

Rabu, 23 Julai 2008

Formula Future Kebanggaan Negara

Aku nak ucapkan syabas dan tahniah kepada team Formula Future Negara yang telah menjuarai dan sekaligus mengekalkan title JUARA DUNIA di Itali semalam. Aku bagitau ni.. JUARA DUNIA...!!

Ini bermakna... taraf juara dunia menyamai Nicol David, Roger Faderer, Kimi Raikonnen, Itali, Maria Sharapova, Jerman, Tiger Woods, Valentino ROssi dan semua juara dunia yang ada di dunia...

Syabas dan tahniah aku ucapkan serta ucapan terima kasih kepada pasukan formula future negara yang telah dan semakin mengibarkan bendera dan nama negara.

Tapi, kenapa World Champion Formula Future tidak semeriah Juara Dunia di sukan lain..? Kejayaan team formula future nnegara bukan sekali atau yang pertama kali... Dah 4 KALI..!!! aku ulang.. 4 KALI...

Ok, cuba kita ubah senario ni ke sukan no 1 negara-bolasepak(kononnya..). Katalah... pasukan bolasepak negara telah menjuarai Piala Dunia atau World Cup pada tahun ini dan ini adalah kejayaan ke 4 berturut-turut... apa sambutan menteri-menteri dan pegawai-pegawai kita apabila pasukan tiba menjejakkan kaki di KLIA dengan membawa trofi World Cup semasa turun tangga..? Penyokong menunggu kepulangan wira negara itu sejak dari jam 6 petang lagi walaupun kapal terbang mendarat dijadualkan jam 11.00 malam..!

Berita tentang kemenangan dan kejayaan pasukan negara membawa pulang world cup menghiasi muka depan semua akhbar dalam negara... gambar kapten pasukan negara menjulang piala.. ruangan sukan akan bertambah daripada 4 muka selama ini ke 6 muka.. setiap ruang inci dalam paper diisikan dengan ucapan dan komen dari pemain negara.. pegawai pasukan, pengurus pasukan, peminat, ucapan menteri-menteri, tak kurang juga ada menteri yang akan mengumumkan imbuhan yag bakal diterima oleh wira negara..

Ceritanya tidak habis hari itu, akan bersambung seminggu lamanya ataupun berminggu-minggu, jurulatih, kapten, pengurus pasukan dan pemain terpilih akan dijemput ke semua stesen tv dan radio untuk ditemuramah dengan soalan-soalan yang sama stiap kali dijemput.. "Apa perasaan..?", bagaimana menghadapi situasi berdepan peminat..? dan bermacam lagi..

Kenapa itu smua tidak berlaku pada Wira Negara dari Pasukan Formula Future Negara..?

0 ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut Blog Ini

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys